Zavřít

Poptávka

Rádi vám vytvoříme cenovou nabídku na míru

O jakou službu máte zájem?

Skřivánek s.r.o., IČ: 60715235, se sídlem Na dolinách 153/22, CZ 147 00 Praha zpracovává osobní údaje fyzických osob v souladu s účinným nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (dále jen "Nařízení"), které v českém právním prostředí od 25. května 2018 doplňuje stávající zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Seznamte se, prosím se zásadami zpracování osobních údajů.

Jak se stát v příštím roce úspěšnější firmou

Nový rok, a platí to samozřejmě i pro podnikatele, bude hlavně takový, jaký si ho kdo udělá. Pokud chce někdo svou společnost zlepšit, mohlo by se mu hodit několik tipů, kterých by se v roce 2018 mohl držet. Mezi užitečná novoroční předsevzetí může patřit i zlepšení angličtiny – a obecně další vzdělávání.

Praha, 28. 12. 2017

Jedním z nejdůležitějších aspektů jsou dobré vztahy mezi zaměstnanci a šéfem. Přátelské prostředí se odvděčí dobrou náladou napříč firmou a větší motivací zaměstnanců. Základem je proto interní komunikace.

„Po delší době, kdy jsme interní komunikaci zanedbávali, se ukázalo, že to nebylo vhodné řešení. Řada nedávno provedených opatření dokázala, že jsou zaměstnanci rádi, když vědí, že se o ně firma zajímá a nabízí jim benefity. V předvánočním čase mělo úspěch pořádání několika výletů za kulturou či znovuoživení interní skupiny na Facebooku, kde se mohou zaměstnanci vyjádřit k aktuálnímu dění ve firmě,“ poznamenal Daniel Černý, předseda představenstva společnosti Halla.

Vzdělávání zaměstnanců

Všechna odvětví se dynamicky rozvíjejí, což s sebou přináší potřebu doplňování znalostí. Ne každý si ale najde dostatek času, a proto je žádoucí nabídnout zaměstnancům interní kurzy, školení nebo vstupenky na oborové konference. A vedle oborového vzdělávání neopomíjet ani obecnější kurzy, například cizích jazyků.

„Zaměstnanci jazykové kurzy vnímají jako jeden z nejlepších pracovních benefitů, má přesah i do osobního rozvoje. Klasická výuka probíhá většinou přímo ve společnosti – u řadových zaměstnanců a nižšího managementu formou skupinové výuky, u středního, vyššího a top managementu formou individuální výuky. Pro pokročilejší úrovně se zpravidla klade požadavek na výuku s rodilým mluvčím,” uvedla Bronislava Chudobová, ředitelka jazykové agentury Skřivánek.

Hned na začátku je vhodné se zamyslet nad tím, zda je potřeba zlepšit jen konverzaci, nebo i psaní, stejně tak k čemu bude angličtina užitečná. „Jiný kurz je vhodný pro někoho, kdo angličtinu využije při konverzaci na dovolené, jinou cestou by se měl vydat ten, komu jazyk pomáhá při práci,“ řekla Lucie Bechná z jazykové školy Helen Doron English.

Být k nalezení

Důležité je i být dohledatelný. Co se nedá dohledat na internetu, jako by nebylo. Dnešní doba si žádá patřičnou online komunikaci – ať už jde o funkčnost webu, komunikaci na sociálních sítích či prostřednictvím e-mailu.

Sandra Gligić, manažerka ve společnosti Taste, k tomu doplnila: „Na online komunikaci je třeba nahlížet komplexně. Nejde jen o vymazlený web nebo firemní stránku na Facebooku. Umění je v tom, jak aktivity v jednotlivých kanálech propojit tak, abyste každému potenciálnímu zákazníkovi pomohli objevit vaši značku či produkt. Až se na vás pohrnou dotazy, měli byste zákazníkům zajistit dlouhodobou spokojenost, postarat se o maximální míru doporučení a minimalizovat negativní odezvu, která v online prostředí může napáchat škody.“

Obzvlášť kdo pracuje ve výrobním segmentu, bez technických změn a inovací se pravděpodobně neobejde. Doba jde neustále dopředu a žádá si nová řešení. Je důležité umět reagovat na změny trhu, firma tak bude efektivnější a konkurenceschopná.

Poradit se s odborníkem

Především menší firmy se snadno dostanou do bodu, kdy si nejsou jisté, jakým směrem se dále vydat. V případě potřeby ujasnit si svou vizi a učinit strategická rozhodnutí, je vhodné dané kroky konzultovat.

„Poraďte se s odborníkem na danou oblast, koučem či například úspěšným podnikatelem, který má již ten pot a slzy ze začátků za sebou a může tak upozornit na nejčastější chyby,” upozornila Alice Kubíčková, ředitelka Komory právní odpovědnosti. V dnešní době konjunktury lze rovněž na rozjezd najít zajímavého investora.

Dobře ošetřené smlouvy

„Od nabytí účinnosti nového občanského zákoníku uplynuly již bezmála čtyři roky, přesto nemá velká část podnikatelů aktualizovány své vzorové smluvní dokumenty či obchodní podmínky. Nadále tak uzavírají smlouvy, které neodpovídají platné a účinné právní úpravě,“ podotkl Jan Bureš, partner advokátní kanceláře LP Legal.

Kubíčková doporučuje nahrazení veškerých ústně uzavřených smluv tak říkajíc „na dobré slovo“ jistotou v podobě dobře ošetřených smluv v písemné formě. „Ačkoli je obecně ústním projevům vůle přikládána větší váha, než tomu bylo dříve, pouhé přátelské podání ruky může podnikatele v případných budoucích sporech stát nemalé peníze a úsilí,“ uvedla.

Originál je vždy a pouze jen jeden. Ti, co se již o nějakou kopii pokoušeli, by možná dali zapravdu tvrzení, že vytvořit věrnou kopii je ještě horší, než zapojit vlastní hlavu k vytvoření něčeho vlastního. Takový názor sdílí i David Mencl, ředitel společnosti Ekonomické stavby.

„Dělejte věci po svém, nekopírujte konkurenci, ale mějte svoji vlastní filozofii, využijte své vlastní nápady. Dlouhodobě perspektivnější je snažit se na trhu prorazit s něčím odlišným, ne prodávat to, po čem je u většiny konkurence největší poptávka,” radí.

Na začátku každého podnikatelského záměru je vždy velké očekávání. Po čase se ale nadšení může začít vytrácet. Ne vždy se úspěch dostaví okamžitě, je třeba proto vytrvat.

Zdroj: novinky.cz